FAQ
Aby złożyć zamówienie, wymagane jest posiadanie konta na naszym portalu.
Twoje konto będzie aktywne po odebraniu wiadomości z linkiem do atywacji na Twojej poczcie. Wiadomość z linkiem do aktywacji wysyłamy zaraz po założeniu konta.
Jeśli na Państwa skrzynce e-mail w zakładce "odebrane" nie pojawiła się wiadomość z potwierdzeniem założenia konta, prosimy sprawdzić zakładki SPAM, "powiadomienia" oraz "oferty". Jeżeli wiadomości nie ma także w tych zakładkach, prosimy o kontakt telefoniczny.
Drugim najczęstszym powodem niedocierania wiadomości jest błąd (literówka) w adresie e-mail podczas trakcie rejestracji konta. Załóż konto ponownie. Jeśli podczas drugiej próby pojawi się informacja, że taki e-mail jest już wykorzystany skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta tel. 502 333 613
Dokładamy wszelkich starań, aby Państwa dane osobowe były odpowiednio zabezpieczone.
W każdej chwili można zmienić swoje hasło, wystarczy zalogować się na naszym portalu, następnie przejść do "panelu klienta" i wybrać opcję "zmień dane".
Jeśli zapomniałeś hasła, wystarczy na stronie logowania zaznaczyć opcję "przypomnij hasło".
Zaraz po tym jak otrzymamy Twój projekt, jest on poddany weryfikacji. Jeżeli okaże sie, że projekt wykonany jest w poprawny sposób zaczynamy prace związane z jego wydrukiem. Wydrukowany materiał może pojawić się u Ciebie już następnego dnia.
W każdej chwili możesz sprawdzić status swojego zamówienia. Wystarczy zalogować sie na stronie speedprint.pl i wyjść w zakładkę "panel".
Czas realizacji zamówienia liczony jest od momentu zaksięgowania wpłaty i przesłania przez kupującego poprawnie wykonanego pliku. Do czasu realizacji nie jest wliczany czas przesyłki.
Zamówienia realizujemy najszybciej, jak to możliwe. Zaraz po dostarczeniu poprawnie wykonanego przez Państwa pliku, przystępujemy do prac związanych z jego wydrukiem. Jeśli Państwa projekt otrzymamy do godz. 10:00 i sposób dostawy wybiorą Państwo poprzez kuriera, to już następnego dnia wydruki będą w Waszych domach.
Ze względów technologicznych powyższa informacja dotyczy produktów, dla których możliwe jest wybranie czasu realizacji "24h". Niektóre produkty mają dłuższe czasy realizacji. Informacji szukaj w opisie produktu.
Po opłaceniu zamówienia nie można zrezygnować z jego realizacji.
Na chwilę obecną zamówienia realizujemy z dostawą na terienie kraju.
Tak. Można zamówić projekt graficzny. Możesz to zrobić w trakcie kładania zamowienia. Wiele naszych produktów posiada od razu opcję do wyboru "Projekt"->"Zamawiam". Cena za projekt zostanie doliczona automatycznie do ceny druku.
W celu określenia możliwości technicznych prosimy o przesłanie zapytania poprzez formularz kontaktowy.
Tak, można zamówić projekt zarówno poczas składania zamówienia na druk, jak również można zamówić sam projek bez druku.
Przed wydrukowaniem zlecenia zawsze istnieje możliwość wydrukowania proofa, tj. wydruku próbnego.
Nie ma możliwości użycia innych uszlachetnień, niż te wskazane przy danym produkcie.
Płatności za zamówione produkty można dokonać poprzez przelew tradycyjny lub szybką płatnością obsługiwaną przez PayU.
Opłaconego zlecenia nie można anulować.
Zmiana danych nadawcy możliwa jest jedynie dla zarejestrowanych użytkowników typu "Agencja", czyli agencji reklamowych, drukarń itp. pod warunkiem, że przeszli oni weryfikację opisaną w artykule "Program Partnerski".
Zmiana danych nadawcy możliwa jest TYLKO i wyłącznie przy dostawach kurierskich.
Pamietać należy, że zmiana danych nadawcy nie jest automatyczna! Dla każdego zlecenia należy zaznaczyć tę opcję osobno. Po pierwszym nadaniu można zapisać swoje dane - będą one przy kolejnych zamówieniach dostępne na liście rozwijanej.
Sposób dostarczenia zamówienia użalezniony jest od indiwidualnego wyboru klienta. Wydruk dostarczamy przesyłką kurierską. Zamówienie można również odebrać osobiście lub w paczkomacie.
Do ceny zakupionych materiałów należy doliczyć koszty związane z wysyłką.
Wysyłka zostanie dokonana na adres podany przez klienta.
Pliki nie mogą zawierać elementów wymagających niestandardowego procesu druku, np. overprint.
Czcionki powinny być przekształcone na krzywe – drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za efekt nieczytelnego i „rozmazanego” tekstu wynikającego z braku przekształceń czcionek, jak również nie odpowiadamy za błędy w druku wynikające z braku danej czcionki.
Pliki otwarte powinny być spłaszczone.
Minimalny rozmiar linii to 0,1 pkt
Spady dla plików powinny wynosić 3mm, w przypadku ich braku drukarnia ma prawo drukować bez powiadamiania klienta, a reklamacje wynikające z pojawienia się białego tła na brzegu wydruku powstałego podczas docinania nie będą uwzględniane.
Elementy ważne powinny znajdować się minimum 3 mm od linii cięcia.
Więcej informacji tutaj: https://www.speedprint.pl/specyfikacja/specyfikacja
Zdjęcia użyte w projekcie powinny mieć minimum 300dpi rozdzielczości.
Akceptujemy pliki w formatach:
- Adobe Illustrator .ai - czcionki zamienione na krzywe
- Corel DRAW .cdr - czcionki zamienione na krzywe
- Bitmapy .jpg, .jpeg, . bmp, . tiff
Spad - obszar wydruku, który wychodzi poza krawędź cięcia (zostaje odcięty)
Spad gwarantuje, że obszar druku będzie dochodził do samej krawędzi po przycięciu do wymiaru końcowego. Brak spadu może powodować powstanie białych nierównomiernych marginesów.
Spady w pracy powinny mieć 3 mm dla każdej ze stron.
Tekst, logotypy i inne ważne elementy powinien znajdować się co najmniej 3mm od linii cięcia, tekst znajdujący się bliżej może zostać odcięty podczas docinania pracy do formatu netto (do formatu gotowego produktu).
Tolerancja docinania wynosi do 2 mm
Praca nie jest przygotowana w kolorystyce CMYK. Podczas druku mogą wystąpić rozbieżności kolorystyczne.Pracę należy przesłać ponownie w kolorystycze CMYK i profilu FOGRA27
Drukarnia nie ma obowiązku sprawdzenia poprawności tego parametru.
Akceptujemy pliki w formatach:
- Adobe Illustrator .ai - czcionki zamienione na krzywe
- Corel DRAW .cdr - czcionki zamienione na krzywe
- Bitmapy .jpg, .jpeg, . bmp, . tiff
Plik najprawdopodobniej został uszkodzony podczas wgrywania.
Prosimy o ponowne wgranie pliku do zlecenia.
Prosimy o sprawdzenie pliku przed ponownym wgraniem.
Rozmiar przesłanej do druku pracy nie jest zgodny z zamówieniem. Prosimy o weryfikację zamówienia i ponowne wgranie pliku w poprawnym formacie.
Drukarnia nie skaluje, ani nie ingeruje w pliki Klientów.
Jeśli w plikach otwartych czcionki nie zostaną zamienione na krzywe, to mogą one zostać automatycznie podmienione na inne, co spowoduje zmianę wyglądu i możliwy brak polskich znaków.
Czcionki należy zamienić na krzywe i przesłać ponownie plik do druku.
Przesłany do zlecenia plik posiada ilość stron niezgodną z zamówieniem.
Proszę zweryfikować zamówienie i przesłany plik oraz wgrać plik poprawny lub skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w celu zmiany zamówienia.
Niska rozdzielczość pliku może powodować nieczytelność wydruku.
Rozdzielczość dla druku cyfrowego minimum 300dpi.
Rozdzielczość dla druku wielkoformatowego 100dpi dla banerów, 150dpi lub więcej dla pozostałych materiałów.
Reklamacje można złożyć poprzez wysłanie e-mail na adres druk@speedprint.pl
Reklamację należy przesłać niezwłocznie. Reklamacje rozpatrujemy w ciągu 14 dni.
Poprawna przestrzeń barw dla plików to CMYK. Każda grafika będąca w innej przestrzeni barw zostanie automatycznie przekształcona na CMYK. Nie ponosimy odpowiedzialności za kolor oraz nasycenie druków po automatycznej konwersji na poprawną przestrzeń barw.
Nakład to inaczej ilość kopii.
Parametry druku okreslane 4+4 oznaczają wydruk obustronny - pełnokolorowy, 4+0 to wydruk jednostronny - pełnokolorowy, natomiast oznaczenie 4+1 to wydruk obustronny, przy czym pełnokolorowo zadrukowana jest tylko jedna strona. Druga stona jest zadrukowana w jednym kolorze
Gramatura papieru to ciężar wyrobu papierniczego wyrażony w gramach na metr kwadratowy na ryzę.
Pośrednio parametr ten przekłada się na grubość papieru: najczęściej papier o gramaturze 100 g/m² ma grubość 0,1 mm (z dokładnością ok. 20%). Dokładna grubość zależy jednak od jego wolumenu i np. w przypadku tzw. papierów objętościowych ten przelicznik nie ma już zastosowania.
W przypadku papieru na okładki, foldery, opakowania itp., wrażenie większej gramatury (a więc papieru grubszego, sztywniejszego) osiągnąć można przez lakierowanie lub laminowanie.
Gramaturę określa się przez pomiar masy próbki papieru o określonej powierzchni.
Papier offsetowy jest papierem niepowlekanym, nadającym się np. do druku w drukarkach biurowych (w wersji PREPRINT). Na papierze offsetowym drukuje się np. papier firmowy, kalendaria itp. Papier kredowy należy do grupy papierów powlekanych, dających efekt połysku lub matu. Wykorzystywany jest do produkcji np. katalogów, ulotek, plakatów itp.
Spadem drukarskim określany jest zadrukowany obszar (najczęściej wąski pasek) arkusza, który zostaje odcięty w trakcie procesów wykończenia wydrukowanych materiałów w introligatorni.
Brak spadów uniemożliwia poprawny wydruk i jest powodem do odrzucenia plików na etapie weryfikacji.
CMYK- zestaw czterech podstawowych kolorów farb drukarskich stosowanych powszechnie w druku wielobarwnym w poligrafii i metodach pokrewnych.
Skrót CMYK powstał jako złożenie pierwszych liter angielskich nazw kolorów. Końcowa litera K może oznaczać albo literę ostatnią słowa black (carny) bądź skrót key colour (kolor kluczowy)
- Cyjan - odcień niebieskiego, ale trochę bledszy i bardziej spłowiały
- Magenta - kolor uzyskiwany w połączeniu czerwieni i niebieskiego
- Yellow - kolor bardzo podobny do żółtego, jednak trochę bledszy
- Black - kolor czarny, jednak niezbyt intensywny
RGB– jeden z modeli przestrzeni barw, opisywanej współrzędnymi RGB. Jego nazwa powstała ze złożenia pierwszych liter angielskich nazw barw: R – red (czerwonej), G – green (zielonej) i B – blue (niebieskiej), z których model ten się składa.
Proof, inaczej wydruk testowy. Próbka, która pokazuje, jak w rzeczywistości będzie wyglądał nasz materiał, przeniesiony z komputera na papier.
Klienci korzystający z darmowego programu Canva do tworzenia projektów wysyłają do drukarni błędnie przygotowane materiały.
Wyróżniamy dwa podstawowe typy grafik: wektorowe oraz rastrowe.
Materiały z Canvy wykonane są metodą rastrową. Nie ma możliwości zmiany tego formatu.
Grafika rastrowa bardzo dobrze sprawdza się więc w zastosowaniach internetowych, może nie sprawdzić się jednak w druku.
Wykorzystywana w Canvie grafika rastrowa operuje na siatce nieskalowalnych pikseli. Materiały zapisane z programu mają słabą jakość oraz po przybliżeniu pliku widać, że linie nie są ostre.
Natomiast grafika wektorowa jest w pełni skalowalna – edytując ilustrację wektorową nigdy nie zobaczymy nieelegancko odstających pikseli czy utraty jakości.
Kolejnym ograniczeniem Canvy do przygotowania plików do druku jest tryb koloru.
Przeglądając witryny internetowe, oglądamy strony zaprojektowane zgodnie z kolorystyką RGB (Red, Green, Blue).
Natomiast w druku wykorzystujemy przestrzeń kolorów CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, black).
Aby zaakceptowany projekt pokrywał się z projektem, należy przygotować wzór w trybie CMYK, który nie jest niestety dostępny w programie Canva.
Darmowa wersja programu Canva oferuje projekty w rozdzielczość która nie jest dopuszczalna dla druku cyfrowego (poniżej 300dpi). Plików nie można edytować oraz sprawiają problemy z zachowaniem planowanych wymiarów. Cecha ta często sprawia problemy przy złożonych zamówieniach np, wizytówek, ulotek itp. Projekty w darmowej wersji Canvy nie posiadają również tzw. spadów, które są niezbędne przy docinaniu wydrukowanych materiałów.
Należy pamiętać o marginesie bezpieczeństwa.
Aby poprawnie przygotować pliki do druku należy skorzystać z programów specjalnie przeznaczonych do tworzenia wektorów np. Canva Pro lub z naszego Kreatora.
Dla użytkowników serwisu Canva premium poniżej podajemy wymiary w pikselach odpowiadjące poprawnej rozdzielczości wdruków.
Aby ustawić poprawną jakość należy utworzyć projekt niestandardowy.
A3 - 3579x5031
A4 - 2551x3579
A5 - 1819x2551
A6 - 1310x1819
DL - 2551x1240
wizytówka 90x50 - 1110x638
wizytówka 85x55 - 1051x697
Pmietać należy, że 24 piksele w przypadku wizytówek oraz 36 pikseli przy innych wydrukach z każdej strony będą użyte jako spad, czyli zostaną odcięte. Dodatkowo teksty i inne ważne elementy nie mogą zjadzować się blisko linii cięcia.